12 Nisan 2013 Cuma

Onigiri (Japon Yemeği)

Onigirilere merhaba deyin! ^^

Bugün Onigiri yaptım ve sizlerle tarifini paylaşmak istedim. :)
Onigiri türkçe adıyla pirinç topudur. İçine iç koyarak ya da sade olarak yapılır, yosun(kim) ile yenir.

Malzemeler:
1 su bardağı pirinç
Avuç içi kadar tavuk göğüsü (tavuğun herhangi bir parçası)
Mayonez
Yosun


Yapılışı:


Arkadaşlar öncelikle az bir yağda yıkanmış pirinçimizi biraz kavuruyoruz sonra 3 su bardağı su ekleyip suyu çekmesini bekliyoruz. Biraz tuz eklemeyi ihmal etmeyin.Yapış yapış, lapa olana kadar pişecek. Eğer piştiğinde hala diri ise ve yapışkan değilse biraz daha su ekliyoruz. Diğer bir yanda tavuğumuzu haşlıyoruz. Haşlanmış tavuğu küçük küçük diderek biraz tuz ve mayonez ile karıştırarak onigirimizin içini hazırlıyoruz. Daha sonra elimize küçük bir buzdolabı poşeti geçiriyoruz. (Çünkü pirinç sıcak olması ve hijyen açısından.) Elimize 1 cevizden daha büyük olacak miktarda pirinç alıyoruz, onu elimize yayıyoruz. Sonra ortasına içimizden koyup pirinci kapatıyoruz; içli köfte gibi. (bkz. üstteki fotoğraf) Güzelce yuvarladıktan ya da resimdeki gibi üçgen şekli verip tabağımıza alıyoruz. Kalan pirinçler içinde aynısını uyguluyoruz. Hemen hemen 3 kişiyi doyuracak kadar oluyor. Onigirinin içine tavuk yerine ton balığı koyulabilir ancak sevmiyorsanız koymayın. Son olarak üzerini, etrafını yosunlarla süsleyerek yiyebilirsiniz ama ben yosunla birlikte yiyemedim, yosunun kokusu çok ağır... 

Gelelim benim yaptığım Onigirilere... :D



Gördüğünüz üzere yosunumuz olmasına rağmen hiçbir şekilde yosunla süslemedik. Yosunun tadı gerçekten çok kötüydü...


Onigirinin yanına Kore noddle'ı yaptım. Onigirinin hemen üstünde yosunlarımız duruyor. Pirincimizin hepsinden onigiri yapmayıp yarısını da tavuklu pilav yaptık. :D İlahi biz, Türk milleti işte...  Aslına bakarsanız bir bardak pirinç biraz fazla oldu, tadımlık olsun diyorsanız yarım bardak pirinç ve yarım ölçü su kullanabilirsiniz. Onigirinin tadı gerçekten güzel, ama lapa ve yuvarlanmış pirinci görmek bir hoş ediyor insanın midesini. :D Denemelisiniz. ^^

17 yorum:

  1. çok iştah açıcı bir sofra olmuş :) Eline sağlık ^^

    YanıtlaSil
  2. Amasya'da ramen pek çok yerde satılıyor.Eski yazılarında bulamadığını yazmışsın, gerçi muhtemelen şimdiye kadar çoktan öğrenmişindir ama ben yine de söyleyeyim, makro da ve kilerde ramen satılıyor. kilerde daha çok çeşit var ramenlerden. makro da ise kore eriştesiyle ilgili çeşitlerde var, ayrıca ramen de oluyor çoğu zaman.
    Onigiriyi merak etmiştim hep, eline sağlık bu arada..

    YanıtlaSil
  3. Eski yazılarımı yazdığımda Amasya'da satıldığından haberim yoktu, yeni taşındığım zamanlar olduğundan market içeriklerini bilmiyordum ama olduğunu öğreneli uzun zaman oldu. ^^
    Teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil
  4. Harika , super olmuş ellerine sağlık , chopsticksleri yut dışından mı yoksa Türkiye'den mi aldın ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Resimdeki cubugumu gittigidiyor'dan almısdım..
      Tesekkurler! :)

      Sil
  5. Açık konuşmak gerekirse yosunun tadı çok kötü, aslında tadından çok kokusu kötü. Bildiğiniz balık kokuyor, kokusu çok fazla ağır. Ben bir parça tattım, sonrasında gözlerim filan yaşardı bayağı fena oldum. :D

    YanıtlaSil
  6. Ya ben Koreli arkadaş istiyorum ama güvenmiyorum bana bulabilir misiniz? sizin arkadaşlarınızla tanışmak isterim. (mektup arkadaşı ama) sayfanıza bayıldım. bağımlılık yaptı hep giriyorum. çok iyisiniz. mektuplarınızı korece mi yazıyorsunuz ve nasıl? size çok minnettarım bilmediğim ne çok şey varmış sabah 08 de farkettim sayfayı bu saate kadar bakıyorum lütfen mektup arkadaşı bulmama yardım edin <3 ben büşra bu arada

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. ^^
      Mektuplarımı İngilizce olarak yazıyorum. Güvenmeyecek bir şey yok aslında. Üye olup mesaj yolluyorsunuz. Kabul ederse bir süre arkadaşlığınızı ilerlettikten sonra hediye yolluyorsunuz, o da size yolluyor. Eğer hediye göndermez diye endişe ediyorsanız ''ilk önce arkadaşınızın yollamasını'' rica edebilirsiniz. Size arkadaş bulmanız için ancak yol gösterebilirim, arkadaşlarımı size yönlendiremem. Zaten öyle tanıştığınız kişi size pat diye hediye yollamaz, önce arkadaş olup samimiyetinizi ilerletmeniz gerek. Mesela BB krem yollayan arkadaşım tanıştıktan 3 ay sonra filan yolladı. En iyisi sizin bulmanızdır, güvenmeyecek hiç bir şey yok; bence bir an önce Interpals.net ' e üye olun. Hayırlı Günler! ^^

      Sil
    2. iyide ya kötü biriyse, ben biraz endişeleniyorum. ama tavsiyelerinize uyucam çok teşekkür ederim. siz o çok sevdiğiniz arkadaşınızla(adını unuttum) nerde tanıştınız? hangi sitede belki o site güvenlidir

      Sil
    3. Onu tanımadan bilemezsiniz elbette, kötü biri olacağını sanmam.
      Ben interpals'te tanışmıştım sanırım. ^^

      Sil
  7. Size teşekkür ederim. Eğer siz olmasaydınız tanışamazdım Korelilerle. Bloğunuzu beğendim. Size çoooooooooooook minnettarım lütfen daha sık girin biliyorum sınavınız var. zaten bunun için dua edicem size ama 2 gnde 1 girerseniz çok seviniriz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaş bulduğunuza ve yardımcı olabildiğime sevindim. ^^
      Elimden geldiğince girmeye çalışırım. :)

      Sil
  8. Harika bende deniycem :)

    YanıtlaSil
  9. yosunu nereden bulabiliriz??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Smart Market var İstanbul'da. Eğer isterseniz oradan alabilirsiniz, internetten de sipariş verebiliyorsunuz sanırım. Gerçi zahmete değmeyecek kadar kötü tadı. :D Adresi için google'a bakabilirsiniz. ^^

      Sil

Lütfen argo kelimeler kullanmayınız .