24 Aralık 2011 Cumartesi

Ramen Tarifi ( Türk Usulü )

Ramen Tarifi (3 kişilik)


Malzemeler:

Bir paket spagettinin 1/4'ü ( Noddle bulamayanlar için)
Tavuk Bulyon
1 havucun yarısı (rendelenmiş)
2 yeşil biber (julyen doğranmış)
Rendelenmiş 1 domates
Bir kaç sap yeşil soğan(doğranmış - ben kullanmadım)
1 tatlı kaşığı salça
Avuç içi kadar tavuk göğüsü
Baharat-Tuz (isteğinize göre ayarlayın)
 
Yapılışı
Kaynamış suya bulyonu koyarak eritin . (Tavuk suyu biraz ağır oluyor bu yüzden kullanırsanız kesinlikle suyla karıştırın ama bence bulyon kullanın. ) Tuz ekleyin . Daha sonra makarnayı ikiye bölerek suya atın . Makarna normal pişirdiğimiz makarnadan daha fazla pişirmeliyiz , çok yumuşak olmalı .. ^^ Eğer noddle (sade ramen eriştesi) varsa makarna yerine kullansanız süper olurdu.)
 :D Küp küp küçük doğranmış tavuğumuzu tere yağına koyarak pişirip baharat ve tuz ekliyoruz .. Daha sonra havuç , biberi ve soğanı ekliyoruz .. ( isteğinize göre kırmızı biber , pırasa gibi sebzeler ekleyebilirsiniz ama ben tercih etmedim.) Bunlarda pişince salçayı ekliyoruz. Bu sırada makarnamız pişmiş olacak , büyük ihtimal suyu da çok az kalacak .. Birazcık kaynamış su ekleyip , hazırladığım tavuklu karışımı ekleyip 2 dk'cık pişiriyoruz .

Elbetteki orjinal ramene benzemiyor, ama bunu ramenin Türk uyarlaması olarak düşünebilirsiniz. Kore ile alakası olmayanların bile seveceğini düşünüyorum.
Afiyet , bal , şeker olsun ! ^^



88 yorum:

  1. ya bana bitmiş halini atarmısınız :3 merak ediyorum nasul şekil olmuş çünkü yarın bende yapcağımda :)

    YanıtlaSil
  2. Resimdeki zaten bitmiş hali , farkındaysan çubuklarla yemeye koyulmuşum. :D Resmin üzerine tıklayarak yakından bakarsan daha iyi anlayabilirsin. Anlamadığın şeyleri tekrar sorabilirsin. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tomatesi nezaman koyaçagız sebzelerle bir likte mi pişireceğiz

      Sil
    2. O kore çubuklarını nerden budun acil söle :)))

      Sil
  3. Çok iştah açıcı görünüyo ^^ ellerine sağlık valla :D bende dememeliyim tarif için teşekkürler :D

    YanıtlaSil
  4. Kübra, kesinlikle denemelisin. İnan orjinal ramenden çok daha lezzetli oluyor. :)

    YanıtlaSil
  5. Selam ben Kore yemeklerini çok merak ediyordum.ablam ramen alabileceğimizi söyledi.ben de caefoursaya gittim.bulamadım.ben de hazır yaptım.bütün ailece çok beğendik.bir de içine 2-3 diş sarımsak katınca ayrı bir lezzet veriyor.verdiğiniz tarif içn size çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bim de var ramen ve çokta güzel (Bim ve A101 de bulursunuz

      Sil
  6. Afiyet olsun, evde yaptığımız kesinlikle daha lezzetli oluyor. Ben sarımsağı yemeklerde çok severim, bir dahaki ramenime katacağım. Ben de teşekkür ederim! :)

    YanıtlaSil
  7. Ben bir erkeğim ve çok sevdiğim bir japon animesinde ramen çok seviliyor.İlk denememde pek becerdiğim söylenemez ama sonrakinde gayet güzel başardım sanırım.Ailecek çok beğendik biz.Tarif için teşekkür ederim çok. :)

    YanıtlaSil
  8. Evet asya film-dizi-animelerinden o kadar çok yeniyor ki ramen, insanın izlerken ağzı sulanıyor. hehehe Afiyet olsun! :)

    YanıtlaSil
  9. ßunu Yapmayı ßende Çok istiyorum Ama Tavuk Göğüsünü Tam Anlamış Deyilim ßenim ßildiğim tavuk göğüsü tatlı oluyor ßanabi açıklarmısınız ve Noodle,yi ßüyük Marketlerde ßulabilirsiniz ßen ßuldum :) ;)

    YanıtlaSil
  10. Noddle bazı şehirlerde küçük marketlerde bile olmasına rağmen bazı şehirlerde büyük marketlerde bile yok. Mesela Amasya. ^^ Tavuk göğsü adlı bir süt tatlısı da var evet ama bu o değil tabi ki. Tavuk satın aldığın marketlerde tavuk göğsü alacağım dersen verirler. Tavuk göğsü tavuğun yağsız, kemiksiz kısmıdır. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa koreangel tavuk göğüsü derken etten bahsediyoruz hayatında hiç kasapa gitmedinmi

      Sil
  11. Ya ben ramen buldum hani tavuk bulyon atin demissinizde bisey sorucaktim bu ramenlerin icinde paket oluyor toz tavuk bulyon gibi bisey bambu sos yazior bu varsa tavuk bulyon atmam lazimmi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerek yok ama sebzeleri tarihteki gibi koyabilirim (bence koyma)

      Sil
  12. hiç ramen yemedim :( sizin tarifiniz sayesinde yemiş olucam :D KAMSAHAMMİDA :D

    YanıtlaSil
  13. Tavuk bulyon 1 tane yetermi?

    YanıtlaSil
  14. Eğer hazır ramen aldıysanız ve içinden sos çıktıysa içine tavuk bulyon koymanıza gerek yok. :)

    Umarım beğenirsiniz, afiyet olsun! :)

    Bu ölçüler için 1 tane tavuk bulyon yeterlidir. ^_^

    YanıtlaSil
  15. Ben daha önce ramen çook yedim 30 u geçmiştir ama ilk defa kendim yapıyorum çok heyecanlandım :) inşallah güzel olur gomawo unni:)

    YanıtlaSil
  16. Orjinal ramen gibi olmuyor tabi ki ama gerçekten lezzetli olluyor. Yani ramen bulamayanlar için ideal, bulanlarda aynı tarifi spagetti yerine noddle ile yaparsa tadından yenmez tabi. Beğeneceğini umuyorum, ne olursa olsun kendi yaptığın yemek sana daha lezzetli gelecektir. Afiyet bal şeker olsun! :)

    YanıtlaSil
  17. Ben Naruto diye bi anime izliyorum orada gördüm çok iştah açıcıydı deneyeyim dedim bayağı güzel oldu :D DATTEBAYOO!!! (Anlamını merak eden google dedeye sorabilir :D)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ADSIZ DATTEBAYOO YU GOOGLE DAN BAKTIM DEDİMYA DEMEK MİŞ

      Sil
  18. Et bulyon olabilir mi birazdan yapacagimda.

    YanıtlaSil
  19. baharat olarak ne kullanıyorsunuz???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuz, kırmızı biber, kırmızı toz biber, kimyon. :)

      Sil
  20. teşekkrederim...aile üyeleri her baharatı yemediği için özellikle sordum....bu akşam yine ve yine Ramen yapacağım....güzel olan artık ben bir şey demeden ev halkının Ramen istemesi....tekrar teşekkürler...

    YanıtlaSil
  21. Yani ramen yaptınız ve beğendiğiniz. Tekrar yapacaksınız öyle mi? :) Beğendiyseniz ne güzel, rica ederim. ^^

    YanıtlaSil
  22. Bugün beşinci. kez Ramen pişirdim.bundan bir öncekinde sizin yazdığınız baharatları kullandım.daha önce ve bugün pişirdiğim Ramene sadece karabiber ve Pul biber koydum...açıkçası k.toz biber ve Kimyon koyduğum Rameni evdeki hiç kimse beğenmedi :)...ama hep spagettiyle yapıyorum...Yalovada hiç bir markette Noddle bulamadım.yinede harika...tekrar teşekkürler.ayrıca sayenizde Koreli bir arkadaşda edindim..en azından öyle zannediyorum :) yeni tarifler varsa denemeye açığım :)

    YanıtlaSil
  23. Açıkçası orjinal ramen acılı ve baharatlı. Bu yüzden ben bolca baharat ekliyorum. ^^ Damak tadına göre ekleme ve çıkarmalar yapılabilir elbette... Yakın zamanda Onigiri yapacağım, ayrıca blogumda Kalguksu tarifi var. Takipte kalın. :)

    YanıtlaSil
  24. Denedim ve cok guzel oldu.ben acı sevdigim icin bolca acı koyuyorum bunu babanem ve dedeme de yapinca biraz yandılar ama korelilerde acı yiyor, grip olmazsınız falan diye diye zorla yedirdim :D ama yinede herkes tadından cok memnun bu arada ben kimyon katmıyorum ve normal eriste yada spagetti kullanıyorum gercekten lezzetli, herkes denemeli :D tarif icinde ayrıyetten cok tesekkurler :))

    YanıtlaSil
  25. Baharat kişiye kalmış bir şey elbette; istediğiniz kadar istediğiniz baharattan koyabilirsiniz.. Heheh afiyet olsun, beğendiğinize sevindim. :)

    YanıtlaSil
  26. kipadada orjinali var ama evde yeptığımız daha iyi oluyo ben yedim kipadan alıp onların eriştesi çok kötü

    YanıtlaSil
  27. tavuk göğüsü koymasak olur mu?

    YanıtlaSil
  28. Tavuk göğsü koymayabilirsiniz. Et kullanmazsanız sebzeli ramen olmuş olur. Kırmızı etli de yapabilirsiniz. Et kullanıp kullanmamak size kalmış. :)

    YanıtlaSil
  29. Yumurtolu Rulo tarifinide verir misiniz? sizin sitenizde görmek istiyorum. vede çok kolay 5 yumurto ve bikaç bahart katarak oluyo. lütfen daha önceki sorularımı da cevaplandırın

    YanıtlaSil
  30. Madem Yumurta Rulosunu merak ediyorsunuz, yazıp yayınlarım öyleyse.
    Sorularınızı da cevapladım, takipte kalın! :)

    YanıtlaSil
  31. Tavuk göğsü konmasa olur mu yoksa mecbur konulacak mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Koymayabilirsiniz, koymazsan da sebzeli olur. ^^

      Sil
  32. malzemelerde domates yazıyor ama ne zaman kullanılacağı yazmıyor onu da yazarsanız sewinirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Domatesi rendeleyip biberlerden sonra sosa ekleyip kavurun. ^^

      Sil
    2. Gamsıhamnida :)

      Sil
  33. ben de yaptım çok güzel oldu çok teşekürler :) :) :)

    YanıtlaSil
  34. Bizde yapıyoruz çok iştah açıcı gözüküyoo ^_^ Beğenmiyceğimi sanmıyorum :)

    YanıtlaSil
  35. bende yapıcam gerçekten güzel görünüyor. domu domu kamsamnidaaaaa.^_^

    YanıtlaSil
  36. Benim koreli arkadaşım var ondan isticem kiğğ :D <3

    YanıtlaSil
  37. ben de ramen yapmayı seviyorum ama sizin dediğiniz gibi çok haşlarsam, yumuşayıp şişiyorlar.bundan hoşlanmıyorum. ben daha al dante seviyorum. bu yüzden noodleda kaynayan suda 5-6 dakika benim için yeterli oluyor çünkü malzemelerle birlikte tekrar 1-2 taşım kaynatıyorum ve tatların birleşmesini sağlıyorum. mkarna ile pek hoşlanmadım. sanırım nişasta oranları ile alakalı. elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  38. Çok güzele benziyor ramen

    YanıtlaSil
  39. dukboki nasıl birşey yayımlarsanız sewninirim :)

    YanıtlaSil
  40. Kore usulü nedir arkadaş bu Japon yemeği -_-

    YanıtlaSil
  41. mümkünse Japon usulünün tarifini alabilir miyim ? :)

    YanıtlaSil
  42. kimchi nasıl bir yemek? bilen var mı? varsa anlatsın. arkadaşım bana kimchi yapıyormuş. merak ettim. nasıl bir yemek?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kimchi yemek değil lahana turşusu gibi :)

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  43. Hangi baharatlari koydunuz aciba ???

    YanıtlaSil
  44. Bizde şimdi yaptık we harika oldu !

    YanıtlaSil
  45. Bu yalnızca bir blog mu yoksa sayfanın sahibiyle görüşebileceğimiz bir platform var mı? Sormam gereken bir kaç şey var :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog. :D Ama e-mail atarak benimle iletişime geçebilirsin. ''fehmiye199655@hotmail.com''
      Cevabım geç olduğu için üzgünüm :)

      Sil
  46. güzel oluyor mu ya bende yapmak ıstıyorum

    YanıtlaSil
  47. Yaaa acaba güzel oluyormu ve normal karidesli ramanler böcek mil ? Merak ediyorum .....

    YanıtlaSil
  48. bulyonu erittiğimiz suya makarnayıdamı koyıcağız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Su kaynayınca bulyonu atıyoruz bulyon eriyince makarnaları ekliyoruz

      Sil
  49. Yumurtali rulo cesitlerini nasil yapabiliriz lutfen bilen varsa tarifini yazabilir mi acik bir sekilde.cok mutlu olurum :)

    YanıtlaSil
  50. Yanıtlar
    1. O çubukları Koreli mektup arkadaşım gönderdi. ^^ Aynısı olmasa da çubukları facebookta Kuin's Store sayfasından ya da Koreantürk'ten alabilirsin.. :)

      Sil
  51. noodle gurme.net de var :)

    YanıtlaSil
  52. chopstick nerelerde satılır??????

    YanıtlaSil
  53. admin cvp verir misin chopstick nerelerde satılıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gittigidiyor.com, hepsiburada.com'dan alabilirsin.. Ayni zamanda uzakdogu restorantlarindan, facebooktaki "Kuin's Store" ve benzeri kore esyalari satan sayfalardan, Koreantürkten satın alabilirsin. :)

      Sil
  54. gittigidiyorda var

    YanıtlaSil
  55. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  56. okuyabilene aşk olsun

    YanıtlaSil
  57. Tam olarak hangi baharatlar. Hazir sostaki gibi olur mu

    YanıtlaSil
  58. Sırf çubuk bulabilmek için adanayı felç ettim en son metro avm de buldum. Hem fiyatı da uygun 100 tanesi 11 tl.Rameni yaptım ve enfes oldu cidden ailemde bayıldı tadına. İyi ki bu siteden bakmışım tarifine. Kamsahamnidaa! ^-^ ♡

    YanıtlaSil
  59. tatlım pek çok şeyin ölçüsünü yazmamışsın tuz, ne kadar tavuk göğsu, baharat nasıl ne şekilde. yine de emeğine yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
  60. Pirinç keki ve susamli kabak salatası denemiştim gerçekten güzeldi size de tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  61. peki yemek çubuklarından nerede bulabilirz

    YanıtlaSil
  62. Çubukları nerden aldın??

    YanıtlaSil
  63. Çubukları nerden aldın??

    YanıtlaSil
  64. Bende şimdi yapacağım teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  65. chopstick nerden alabilirim? yaa*-*

    YanıtlaSil
  66. Ahhhh ne kadar tatlı bir blog paylaşımlar için teşekkürler...

    YanıtlaSil

Lütfen argo kelimeler kullanmayınız .