2 Eylül 2013 Pazartesi

Kore Yemeği Deneyimleri: Japchae ~ Tteokbokki




Japchaeyi dizilerde gördükçe çok merak ediyordum, mektup arkadaşım makarnasını yollayınca hemencecik yapıverdim. Japchae'nin ana malzemesi makarna, tatlı patatesten yapılıyormuş. Görünümü şeffaf, tek başına yendiğinde tatsız tuzsuz bir makarna. Hangi Koreli arkadaşıma ''Japchae'yi merak ediyorum.'' desem '' yummu yummy, delicious!'' cevaplarını aldım, çok güzel bir yemek olduğunu söylediler. Sizce ben beğendim mi? :D Öncelikle nasıl yapıldığından bahsedeyim.


Japchae makarnasını haşlayıp süzüyoruz, üzerine kavrulmuş havuç, biber ve soğanları ekliyoruz. Son olarak da üzerine soya sosu döküp susamla süslüyoruz. Biz evde hiç soya sosu kullanmayız, bu yüzden soya sosu olmadığından ben koymadım, ki seveceğim bir sos olmadığına da eminim.  Sonuç olarak yukarıda gördüğünüz iştah açıcı manzara ortaya çıktı. Karıştırıp yediğimde ise tatsız tuzsuz bir makarna. Sanki böyle tuzsuz haşlanmış çubuk makarnayı öylece yiyormuşum gibi. Gören, duyan arkadaşlar soya sosu olmadığından lezzetsiz olmuştur dediler, evdeki diğer japchae makarnasını da soya sosu alınca yapıp deneyeceğim. Kötü değildi ama lezzetsizdi. Acaba yoğurt koysam biraz lezzetli olur mu diye düşündüm ve üzerine bir kase yoğurt boşalttım. :D Türk usülü Japchae güzel olur diye düşünsem de sonuç başlangıçtan farklı olmadı. Yine lezzetsizdi ve aç kaldım. Sonra cumburlop çöpe. :D Ben soya sosunun lezzet vereceğine kanaat getirmiş bulunuyorum, siz sakın soya sossuz denemeyin! :)





Bu da Tteokbokki'miz. Hazır kutusundaydı. Sadece tteokbokki hamurlarını suda haşlayıp üzerine içinden çıkan sosu döktüm.  Soslar filan tabakta baya bulaşmış, çirkin görünüyor ama daha düzgün bir fotoğraf olmadığından bu fotoğrafı koydum; kusura bakmayın. :D Sosu hem tatlı hem acı hem baharatlıydı. Ben ki asla tatlı ile tuzluyu bir arada yiyemem; bu yüzden bunu tatmak bile bana zor geldi. Kokusu o kadar ağırdı ki bütün odalara dağıldı. Hazır tteokbokki olduğundan Seoul sokaklarında satılan ev usülü tteokbokkilere benzemediğine eminim ama bu kadar kötü olmasını da beklememiştim. Bu yemek de dizilerde çok sık gördüğüm ve yemek için can attığım bir yemekti ama malesef her zaman ki gibi bunu da beğenmedim. Hamuru da mumsu, yapışkan, değişik bir hamurdu. İnternette yapılışını araştırdım; pirinç unundan yapılan hamur buharda pişirilip daha mumsu-yapışkan bir hale getirilip sonra bu şekil veriliyor ve sosuyla birlikle tekrar pişiriliyor filan. Merak edip denemek isterseniz evde de yapabilirsiniz yani. ^^

Kore yemeklerini yiyemiyorum, bu yüzden sanırım Kore'de uzun süreli kalamam. Yazım da her ne kadar '' Kore yemeklerini kötülüyormuş'' gibi görünsem de Kore yemeklerini tadıp merakımı giderdiğim için o kadar mutluyum ki. Beğenmemem zaten normal, tamamen farklı bir yemek kültürüne sahipler. Umarım bir gün çok seveceğim bir Kore yemeği olur. :D




Ne kadar yorumlarımı okusanız da canınız çekti değil mi?
Umarım en kısa zamanda sizler de denersiniz.
Hayırlı Günler! ^_^

5 yorum:

  1. Boyle hazır usul hıc yemedım ama emin ol en güzel kore yemeği ben yemeye doyamıyordum korede:)

    YanıtlaSil
  2. yalnız chopstick çok hoşmuş :D

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Lütfen argo kelimeler kullanmayınız .